onsdag 20 december 2017

Bulle

Har tråkigt ofta och känner mig utled på saker och ting. Ska försöka utmana mig och göra lite mer konstruktiva saker. Borde motionera mera för mitt välbefinnande. Linda min storasyster blev arg för att jag hade ätit upp hennes bullar. Det var den bantningen det. Jag har gått upp i vikt igen. Måste verkligen skärpa mig och sluta röka också. Jag kör den första januari. 2018 ska gå i hälsans tecken.

Jag var hos terapeuten och vi lyssnade på andningsankaret en mindfulness övning. Jag har lite svårt att koncentrera mig på andningen och verkligen slappna av. Men jag ska göra om den övningen några gånger för medveten närvaro.

Pimsan ringde och vi fikade hemma hos henne. Jag blev jätteglad när hon ringde för jag har inte haft kontakt med henne sen i somras. Jag tror att jag har en del kompisar ändå. Men ibland känns det hopplöst när jag ringer och ingen svarar.

2 kommentarer:

  1. God Jul på dig, Bea! Hoppas du får en fin helg! /En trogen läsare

    SvaraRadera
  2. Men kom igen, Bea. Skärp dig nu!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.