torsdag 7 december 2017

Barndom

Var hos terapeuten idag och vi pratade om hur självkänsla formas i barndomen. Hade man kärleksfulla föräldrar som tog sig tid och lyssnade på en hade man bättre självkänsla. Min mamma var ju ofta sjuk i min barndom och jag kanske inte fick den uppmärksamhet jag förtjänade. Men det är ju inte försent att skaffa sig bättre självkänsla nu. Jag jobbar med mindfulness övningar. Det känns bra,

Jag drömmer ofta att jag blir omhändertagen och satt på sluten avdelning. Ingen vet hur länge jag ska vara där och jag lever i ovisshet. Det är en obehaglig dröm. I natt drömde jag också att jag jobbade på hemtjänsten. Jag kan sakna det jobbet. Men det blir nog inget mer jobb i hemtjänsten för min del. Jag har ju hemtjänst själv. De kommer och städar två gånger i veckan.

Mår bättre nu och gör upp mer planer på vad jag ska göra. Om jag får egna barn så ska jag ge dem all den kärlek de förtjänar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.