tisdag 17 oktober 2017

Tanken

Var och käkade lunch med en vän till familjen. Det var trevligt. Jag har gått med i Viktväktarna så jag räknar smartpoints. Det går bra. Jag räknade ut att jag åt för 14 smartpoints till lunch. Jag mår ganska bra. Får min pension imorgon. Det mesta av pengarna går åt till räkningar. Jag ska försöka sluta röka. Jag väger nu 155 kilo. När jag gått ner 10 % av min vikt så väger jag 139.5 kg. Då lär jag ju märka på kläderna att jag har gått ner.

Ska ta min injektion på torsdag och så har jag tid hos terapeuten. Jag gick ju hos henne ett tag men slutade sen för jag tyckte att det inte gav så mycket. Men nu har jag tänkt om och resonerar som så att det är bra om jag har någon att prata med. Jag får väl sänka kraven på hjälp jag kan få. Det gäller att inte vara så kräsen och ta det som erbjuds. Jag har mycket att jobba med i terapi. Tänker att bara jag får redskapen att jobba med mina problem så kommer det att gå lättare. Det är kognitiv beteende terapi och mycket konkret. Jag tror att tanken har en stor makt över ens liv. Tänk dig en citron och du får nästan smaken av surt i munnen. Tänk på något roligt någon så och du börjar skratta. Det är tanken som gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.