fredag 4 augusti 2017

Svart vit

Det var en svart man som försökte ragga på mig när jag satt på torget i Farsta. Egentligen spelar det ingen roll att han var svart men det känns som att afrikaner lever i en annan kultur och det är inte lika hämmade som vita. Jag försökte ignorera honom men han började tjata om att få mitt nummer och då fick jag säga till på skarpen men det verkade inte som han fattade för han följde efter mig in i tunnelbanan. Som tur var skulle han åt andra hållet och hoppade inte på mitt tåg. Det händer ganska ofta att någon kommer fram men då är det ofta utlänningar. Jag har inget emot dem men det är sällan jag blir glad när de kommer fram. Jag vill ju sitta i fred.

1 kommentar:

  1. Hej Bea! Jag brukar säga "I'm gay, move along" när det händer mig, funkar varje gång. :-)

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.