tisdag 9 maj 2017

Dörren


Jag har gått upp i vikt och jag skyller det på att jag har slutat röka och blir hungrigare. Det är väl bara att skärpa sig och hålla igen. Jag ska på informationsmöte på Ersta sjukhus om överviktskirurgi på torsdag. Ska bli intressant. Jag har försökt gå ner i vikt många gånger och jag har lyckats gå ner i vikt men inte behålla den nya vikten. Så jag hoppas att en gastric bypass operation ska hjälpa mig. Jag har cirka 80 kilos övervikt. Det sägs att en operation gör att man går ner 80 procent av övervikten. Jag blir glad om jag når tvåsiffrigt. Det borde jag göra.

Annars så är väl allt ganska bra. Jag såg ett program på tv. 30 liv i veckan. Det handlar om självmord. Jag minns vad pappan till William som tog livet av sig sade. Att det fanns en dörr med flera hänglås som var som den sista utvägen. Och den bröt William upp och gläntade på och sen valde han döden. Jag har tänkt på den där liknelsen med dörren med hänglås efter det. Jag kan tydligt visualisera den där dörren som man inte vet vad som ligger bakom. Tänk om jag också skulle bryta upp det där låsen en efter ett. Nej det tänker jag inte göra. Jag tänker låta den där dörren vara låst. För att sedan öppnas med nycklar när det är min tur att lämna detta jordeliv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.