torsdag 23 februari 2017

Kinamat

Har umgåtts med Pimsan idag. Min kära vän som jag ofta hamnar i luven med. Men nu är vi sams. Vi åt middag på Bamboo Garden. Jag åt Fyra små rätter och hon tog stark kyckling. Det var mysigt och kul. Vi skulle egentligen ha gått på bio men det blev middag istället.

Tidigare idag var jag på möte med min behandlare. Jag ska söka fondmedel och jag ska få blanketter hem. Jag mår mycket bättre nu. Det är stor skillnad från i höstas när jag var helt förtvivlad. Jag var på Ytterö en hel månad. Det var många där som var mycket sjuka. En kille var superpsykotisk och pratade och skrattade för sig själv. En annan var helt borta och katatonisk. Gick inte att få kontakt med människan. Det var en psykosenhet och mycket bättre än att vara inlagd i Gubbängen. Där var det ju pundare, psykotiska och deprimerade tanter i en salig blandning. Det är bättre att vara på ett ställe där alla har lite samma problematik. Jag firade jul där på Ytterö och fick en julklapp som var en tvål och schampoo. Jag blev bättre av att vara där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.