tisdag 4 oktober 2016

Pjäser

Såg fyra studentföreställningar med studenter från STDH. Den första var Ett rop på min syster med två kvinnliga skådespelare. Det var en scenbild med en gunga och en soffa annars svart. Kvinnorna var klädda i vit t-shirt och vita jeans.  De gick in och ur olika roller men mest var de systrar. Den var varm och eggande. Ett engagerande drama.
Den andra var Lustkollissionen med en kvinnlig skådespelare som när man kom in gick runt i en lång gråblå satängrock och rökte och drack. Hon talade om lite olika saker alkoholmissbruk och när hon befann sig i en bil med sin kille och han körde i 200 km i timmen och hon var rädd. Pjäsen var fantasieggande och vacker. Den tredje var Halv åtta i mig då den kvinnliga skådespelaren var en tv-kock. Scenografin var ett antal kylskåp och en matbänk. Hon lagade en massa äckliga geggor och pratade om sin fascination för Gordon Ramsey. Den var rolig och underhållande. Den fjärde och den sista var Om svar anhålles var med en manlig skådespelare som skulle ha middag och väntade på gästerna. Han ägde verkligen hela scenen. Den var fin.

Jag mår bra idag men igår hade jag sprängande huvudvärk. Jag tog en ipren och en Alvedon och så somnade jag. Idag ska jag se en pjäs som heter Bäst före barnet och en film som heter Granatäpplets färg. Jag ska gå en lång promenad i det vackra höstvädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.