lördag 1 oktober 2016

Kortfilm

Ska skriva om mitt kortfilmsmanus. Filmen handlar om en tjej som mår dåligt och hamnar hos en andeutdrivande. Det blir som ett litet kammarspel med två skådespelare. Jag ska försöka få till en bra dialog så att det blir lite utrymme för rent skådespeleri. Sen har jag boken också men jag jobbar på dem projekten parallellt.Jag tänkte filma om ett par månader. Jag har redan fixat tjejen som ska spela den deprimerade men inte mannen som ska spela den här galningen. Jag har två som jag har på lut. En som har lite aggressiv framtoning när han spelar och en annan som är mer mild och snäll. Jag vet inte vilket som blir obehagligast.

Jag blev så inspirerad att ta tag i filmen för jag var på kortfilmsmaraton. På Stock motion. Jag såg en mycket bra dokumentär av Moa Junström som hette Psyket. Den skildrar en kvinna som blir sjuk och får kraftig ångest och självmordstankar och hon hamnar på en sluten avdelning, Man levde sig in i situationen att vara på ett sjukhus under de restriktioner som råder där och samvaron med andra patienter. Jag har ju själv varit inlagd en massa gånger så jag kan sätta mig in i hur det känns. Hon sa att hon jobbar på en uppföljare så jag får hålla till godo tills den kommer. Jag såg massa andra bra kortfilmer, Gamla burkar, flaskor och tanter Moa Hammar och Vera Lanå Bolin var bra också. Den handlade om fattigpensionärer. En del hade varit hemlösa t om. Man fick följa dessa tanter i sin vardag hur det letade burkar, målade, boxades och spelade på hästar. Den var skildrad med värme. Mr Sugardaddy av Dawid Ullgren var spännande. Den handlade om en gammal bög som blivit dumpad av sin partner sen 30 år och bestämmer sig för att ge sig ut i nattlivet för att få en nystart och där träffar han en ung snygg kille. Jag ska se fler imorgon.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.