lördag 15 oktober 2016

Icke konsument

Dag 4 i min 0 kronor i veckan utmaning. Jag gick till min psykmottagning och fick min spruta. Behandlaren var sjuk så jag kunde inte träffa henne. Jag tog tunnelbanan till St: Eriksplan  och gick Torsgatan neråt till Bonniers Konsthall. Där var det en grupputställning som hette Insomnia. Den hade som tema vakenhet och sömn. Det var en väldigt häftig upplevelse. Jag gillade Kate Coopers datoranimerade kvinnor som hade porer i huden t ex samtidigt som det var perfekt smala och vältränade och vackra. Sen var det två sängar i en stor sal som hade kritor under sig. Man kunde sova över i sängarna så åkte sängarna sakta runt i rummet och målade streck i golvet. Det var en annan konstnär Leif Eggren som hade tagit bilder på Freuds soffa och en bildserie när en ramlade ur en säng. Det var intressant. Utställningen är det fri entré till. Den är uppe till den 22 januari. Åt matsäck i Vasaparken. Det var godare än såna där mackor man får på café. Jag åkte hemma och grejade lite hemma och gjorde mat och sen åkte jag in till stan igen till Playhouse theater och gick på ett publik genomdrag av pjäsen Tala är silver. Det handlade om folk som åkte till ett yogaställe eller retreatcenter. Det var 6 skådisar på scenen samtidigt så det var mycket spel att hålla koll på. Det var kul. Jag köpte ingen cola zero som jag gjorde förra gången jag var där. Jag känner att jag inte behöver spendera mycket. Den här upplevelsen har givit mig bättre självförtroende. Jag är värd så mycket mer än att bara vara en konsument.

I


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.