lördag 8 oktober 2016

Det kostar att vara sjuk

Dricker kaffe med mjölk. Vaknade för en timme sen. Jag ska gå ut och gå idag och så ska jag gå och träna. Sen ska jag på performance i Högdalen. Jag är lite trött och känner mig lite förkyld.

Nu är jag normal. Jag har ingen psykos. Jag tar ju Haldol. Jag får injektioner varannan vecka. Jag tänker tillbaka på när jag var psykotisk. Kollar bakåt i tiden på blogginlägg för ca ett år sedan. De är osammanhängande och upprepande på ord och fraser, Det var väl rösterna jag hörde. Det tog tid att återhämta sig från psykosen. Jag tror en del av mig fortfarande är lite psykotisk ändå för jag kan tro lite fortfarande att jag är bevakad och att jag har jävlarna efter mig. Jag trodde när jag var sjuk att de hade satt upp kameror i lägenheten. Jag vet inte om det var Säpo eller några skuggfigurer ur den undre världen. Några var det i alla fall som var besatta av mig. Konstigt att man blir så egocentrerad och tro att det är någon som över huvud taget bryr sig.

Jag kom på att jag ändå betalar för min vård så en belastning för samhället kanske jag inte är ändå trots att jag inte jobbar. Ett läkarsamtal kostar 360 kr och frikort får man när man betalat 1100 kr. Mediciner får man bekosta själv men det finns högkostnadsskydd. När man är inlagd på avdelning får man en räkning sen på sjukhusvistelsen. Så det kostar att vara sjuk. Jag får ut strax under 10 000 kr från Försäkringskassan inklusive bostadstillägg. Det är inte mycket och man får snåla. Jag borde laga mer mat men jag tycker inte om att äta hemma så jag äter ute. Det går runt ändå. Pappa är snäll och lånar ut. Jag  älskar min pappa som är den ändå föräldern jag har i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.