torsdag 13 oktober 2016

Dag två noll kronor om dagen

Igår var andra dagen på min 0 kronor om dagen utmaning. Jag gick två promenader på en halvtimme vardera och så tog jag bussen till Etnografiska musèet och gick på gratis utställning. Det var intressant. Det var föremål från urfolk från delar över hela världen. Efter det åt jag morot och drack vatten utanför musèet och tog en promenad genom Ambassadstaden. Sen på kvällen använde jag en biocheck och gick och såg Blair witch. Det var en skräckfilm som en fortsättning på Blair Witch project. Den var inte så bra. Inte alls läskig. Blev lite besviken faktiskt. Det går att leva på 0 kronor om man har mat. Klart jag saknade lite att ha cola och popcorn på bion men det ska jag ju inte äta av hälsoskäl heller. Man  är inte enbart en konsument i samhällets ögon. Man har ett värde bortom det. Idag ska jag gå på teater på kvällen och däremellan ska jag träna och fixa lite hemma.

Jag mår bra. Just nu står jag på Haldolinjektioner varannan vecka och Cipralex 10 mg. Jag tror jag ska boka tid med en husläkare. Jag har ingen permanent än men jag ska ringa Capio och se till att jag får en husläkare som kan hålla koll på min hälsa. Ta blodprover och kolla blodtryck och sånt. I min tio åriga kontakt med psykvården har jag prövat de mesta läkemedel som finns bland neuroleptika och psykofarmaka. Litium gick jag på i 10 år och fick kraftiga skakningar av den. Jag kände att jag var i en bubbla. Jag kände ingenting. Varken glädje eller sorg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.