söndag 16 oktober 2016

Budget

Dag fem på min nollkronors vecka. Jag vaknade vid 07 och var pigg som en mört. Städade hemma och lyssnade på musik och skrev. Slängde sopor och var på internet. Tänkte först åka till till Filmhuset men på Slussen insåg jag att jag skulle komma försent. Då var klockan 13:40. Så jag ändrade mina planer och gick till Filmstaden Söder och bytte in en biocheck jag hade mot en biljett till Jag älskar dig-en skilsmässokomedi. Komedi tänkte jag. Vad kul, Jag ville skratta. Men  jag gjorde inte det. Däremot skrattade den övriga publiken ofta och högt. Tyckte filmen var lite smetig och sökte billiga poänger. Publikfrieri. Slutet var ju bara för mycket. Tummen ner.

Sen gick jag hem till min pappa. Systrarna var där och fixade med bordsplacering. Jag spillde kaffe på golvet och pappa blev arg. Vi bråkade och skrek åt varandra. Sen blev vi vänner. Pappa bjöd mig på Kinamat. Vi beställde fyra små rätter. Det var trevligt att äta med min pappa. Jag älskar honom. Han är den enda föräldern jag har i livet.

Vid 19 åkte jag hem och jag letade efter en fåtölj på Blocket. Jag ska slänga den blå soffan jag har. Den är sliten och skräpig. Jag vill ha en smidig fåtölj som ändå har stor sittdel så jag får plats med mitt feta arsle. Jag ska även ta bort högtalarna och förstärkaren. Har väldigt mycket smink som står överallt. Ska rensa bland det.

Nu blev jag ju bjuden på god mat. Men jag kände inte att jag saknade något annat. Jag röker inte, dricker måttligt och tar inga droger. Jag bor billigt och det finns billiga affärer att handla i. Som Lidl t ex. Jag har budgeterat för 2000 kr för mat i månaden. Jag får ut strax under 10 000 kronor i månaden och betalar 3200 kr i månaden för boende. Man klarar sig på lite pengar. Som sjukpensionär har man mycket tid. Det är ett pris jag har fått betala för den tiden.

Jag mår bra nu. Förföljelsemanin är borta. Rösterna hör jag inte heller längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.