onsdag 14 september 2016

Teater

Jag var och såg två pjäser idag. Doktor Glas på Dramaten och Vår tids fruktan och elände på teater Tribunalen. Den första Doktor Glas som jag har recenserat i min teater och film blogg var en monolog med Krister Henriksson. Den var stark och allvarlig. Den andra pjäsen var mer politisk samhällskritik med en twist. Det var så kul att gå på teater igen. levande människor som övat in repliker utantill. Det var ett kärt återseende med teatern. Jag ville bli skådespelare när jag var liten men när jag spelade teater tyckte jag själv inte att jag var bra och jag fick aldrig nåt beröm så jag lade ner det. Jag spelar dock amatörteater ibland. Jag var senast med i en pjäs på studentteatern. Jag skulle vilja gå med i en teatergrupp. Det skulle vara kul. Jag kanske ska starta en själv. Jag sökte aldrig scenskolan men det kanske man skulle ha gjort för att ha den erfarenheten i bagaget. Jag kanske ska gå en kurs i skådespeleri. Det har jag gjort och det var kul. Jag gick en med method acting som tema på Kulturama. .Jag tycker att det är kul att regissera också och det är bra när man testar på att regissera och ha sysslat med skådespeleri för då vet man hur utelämnad och rädd man är som skådis när man står där framför kameran eller publiken och ska leverera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.