måndag 12 september 2016

Moln på drift

Såg Moln på drift av Aki Kaurismäki. Den var bra. Den handlade om ett par som blev av med sina jobb och hur de hankade sig fram efter det. Men den slutade lyckligt i varje fall. Jag ska gå och se Karenina med den stora filmstjärnan Greta Garbo. Jag mår ganska så bra idag. Jag tar mina antidepressiva varje dag men tänker ändå ganska mycket på självmord. Det är inte så att jag har några planer på att ta livet av mig eller att jag är självmordsbenägen men jag tänker på att jag helst skulle vara död för att jag tycker det är så jobbigt att leva. Jag fantiserar ofta om, bilolyckor eller flygplanskrascher. Hur jag omkommer och jag slipper lida mer. Men jag vill inte dö än i alla fall. Jag vill inte dö jag vill bara inte leva. Det är en bra titel. Ping Ann Heberlein. Jag läste gamla blogginlägg från förra året och insåg att jag var rätt sjuk ett bra tag nästan fram till i julas. Efter mycket om och men släppte psykosen. Pappa visade bilder på misären i lägenheten som han tog med sin mobil och det såg verkligen förjävligt ut. Psyket gick in och sanerade lyan. Jag var på psyket i 2,5 månad ungefär sen slussades jag ut i samhället igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.