måndag 26 september 2016

Komma igång

Idag var jag på Kinabuffé och käkade lunch med ett par bekanta till mig. Det var på Linnégatan på Östermalm. Jag tycker Östermalm är en helt okej stadsdel men jag föredrar Södermalm faktiskt. Jag tjatar lite på min pappa att han ska byta sin fyra på Götgatan mot en tvåa och en etta så kan jag få ettan. Tänk att bo på Söder i en etta vilken dröm. Jag bor just nu i en etta i Farsta Strand. Det är helt okej. Lite white trash men jag är ju en white trash personifierad. Jag knarkar inte men jag är fattig och går på bidrag och så är jag tjock också. Kan inte bli mer trashigt.


Jag var faktiskt och skaffade träningskort på Always Fitness 24 i Farsta idag så imorgon ska jag gå och träna. Jag har gått upp lite i vikt så det är hög tid för det. Jag ska köra 45 minuter kondition till att börja med sen lägger jag till styrketräning. Jag vill gå ner till 100 kg först. Det är minus 65 kilo det och är inte så lite det. Jag måste ändra kostvanorna också. Annars är ju träningen förgäves. Fast jag börjar inte träna bara för att gå ner i vikt utan för mitt välbefinnande också. Jag kanske kan sluta med det antidepressiva SSRI preparatet Cipralex om jag kommer igång med träningen och det ger positiv effekt. Just nu behöver jag den medicinen för att inte vara så nere och deppig. Jag har inga självmordstankar längre och har hängt tillbaka lampan på kroken. Jag kommer ju att dö en dag då kan jag fylla mitt liv med något meningsfullt tills vidare. Jag ser mycket film och teater också. Jag gick med i en teaterförening då man får gå på genrep och tomma föreställningar. I lördags var jag på Filmhuset och såg fyra filmer på raken. Först såg jag Mannen från Le Havre som handlade om en man som gömde en flykting från Afrika. Sen såg jag En musiker föds som handlade om ett musikaliskt underbarn. Efter det Den röda jorden av den danska regissören Bodil Ipsen som handlade om en man i den danska motståndsrörelsen under andra världskriget. Sist var det en tysk  dokumentär som hette The Clown och handlade om när komikern Jerry Lewis skulle göra en film om en clown i ett koncentrationsläger men han gjorde aldrig klart den för att han tyckte den blev för dålig. Jerry Lewis sa att Roberto Benigni snodde idén då han gjorde Livet är underbart.


Jag sitter på bibliotekets dator och skriver nu. Jag ska gå hem och skriva på boken så jag har ganska mycket på gång trots allt. Jag önskar bara att jag kunde träffa nån trevlig att dejta. Men jag har ingen vidare tur.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.