lördag 3 september 2016

Bröllop

Jag ska på bröllop idag min gamla barndomsvän Karin gifter sig med sin Henrik. Det ska bli kul! Jag är taggad.

Jag är dock lite orolig över att jag ska bli röksugen och vilja röka en cigarett när jag har druckit lite. Jag har nämligen inte rökt sen den andra december förra året. Men då rökte jag två paket om dagen. Jag hade alltid en cigarett i handen. Rökte inne också så det luktade inte så gott och var inrökt. Nu slipper jag den där tanten som sa att jag var tjock och att jag skulle sluta röka. Jag har inte sett till henne den här sommaren. Jag är glad över at jag inte röker. Det var en ständig jakt efter cigaretter och folk tiggde ofta cigg också. Jag gick upp åtta kilo sen jag slutade tror jag men det var det värt. Jag märker att mitt luktsinne har blivit bättre nu och smaklökarna är mer känsliga också.

Jag mår bättre idag. Det är ju alltid kul att gå på bröllop, Jag har en violett klänning på mig så har jag sminkat mig. Det gör jag annars aldrig. Ska bli kul att prata med folk umgås och ha kul.

1 kommentar:

  1. Ha så trevligt på bröllopet och det är klart att du kan låta bli att röka, du kan - snart är det ju ett år sedan du slutade. Heja!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.