fredag 19 augusti 2016

Nyttig

Jag lagade mat. Jag hackade grönsaker och stekte kyckling. Det är första gången på länge som jag lagar en nyttig måltid. Annars äter jag mest ute och när man får maten serverad så vet man ju inte vad det är i. Salladen smakade gott och de rivna morötterna. Jag hade ingen dressing på utan jag ville få fram de naturliga smakerna och inte döva dem. Jag ska börja äta fler lagade måltider så tror jag att jag går ner i vikt. Jag har ju ordentliga fettdepåer att ta av. Min ideal vikt ligger på 75-80 kilo. Då har jag många kilon att gå ner innan jag når dit. Jag tror det kommer ta 2-3 år att gå ner min övervikt. Det får ta den tid det tar. Jag har gått till dietist och fått kostråd det gäller att följa dem bara.

Jag mår bra. Det är lite bättre väder nu. Jag kollar på OS. Det är kul med sport. Jag var sportig som barn. Spelade fotboll innebandy och så red jag. Jag sprang också , var ganska duktig. Jag tänkte att jag skulle smyga in lite aktiviteter. Längre och längre promenader och så har jag vattengympan. Jag tycker om att träna på gym men jag har inget gymkort jag tror jag ska skaffa det när jag har gått ner till 100 kilostrecket. Det finns ju alltid idioter som vill trycka ner och kalla en tjockis och andra öknamn men det gäller att skita i dem och göra det man mår bra av,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.