fredag 12 augusti 2016

Ifred

Jag sov länge idag. Drömde att jag sov över hos mina kusiner. Jag vaknade hemma i stökiga lägenheten. Vilket antiklimax. Jag har fått mitt studentlån avskrivet av CSN för att jag är fattig och går på sjukersättning. Det är bra. Äntligen!

Jag mår bra när jag får vara ifred. Jag trivs bättre och bättre i mitt eget sällskap faktiskt. Jag har fått biocheckar av pappa så att jag kan gå på bio gratis. Jag var och såg Kollektivet av Thomas Vinterberg. Den var bra. Det handlade om en arkitekturlärare och hans fru som var nyhetsuppläsare på TV. De köpte ett hus och lät andra flytta in och så bestämde de allt på möten tillsammans. Måste jag tillägga att det utspelade sig på 70 talet? Läraren inledde ett förhållande med en kvinnlig student och kollektivet accepterade henne som ett i kollektivet men frun blev väldigt ledsen fast hon försökte hålla god min. Jag kan rekommendera den här filmen. Verkligen.

Jag har varit rökfri i snart nio månader lika långt som en graviditet. Jag kan bli röksugen ibland men då brukar jag brygga kaffe. En kaffekopp funkar som substitut.

1 kommentar:

  1. Otroligt bra jobbat med rökningen, jag är så himla imponerad!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.